Hackathon 1.0

Hackathon 1.0 byl první který projekt Futurify pořádal. Jednalo se o dvoudenní víkendový hackathon pro teenagery z pražských škol a DDM zaměřený na život ve virtuálním světě a ve městě. Celkem se do hackathonu přihlásilo 17 týmů a změřily své síly v těchto výzvách.

Vítězné projekty a týmy

1. místo - funTestic.

Je to nuda? Nebo ne? Všichni asi tvrdíme, že je vzdělání nuda a mohlo by být lepší. Spousta z nás o tom však jen mluví a nic pro to neudělá. Přiznejme si to – stěžujeme si. Proto jsme se nad řešením výzvy opravdu zamysleli a zjistili, co doopravdy studentům vadí. Nezapomněli jsme ale ani na učitele. V našem skromném průzkumu dvou lidí jsme přišli na to, že doma je učení často nuda, testování nemá úroveň a je to v celku docela často k ničemu. Jakmile jsme si toto vyjasnili, měli jsme jasno: Kahoot, ale lepší. Neznáte Kahoot? Chyba! No prostě je to asi nejpopulárnější apka na rychlo kvízy a testy. Například učitel promítá na plátno otázky a studenti odpovídají na svých mobilech. Kahoot je svižný, zábavný a energický a probudí tak i toho nejlínějšího studenta ze zadní lavice. Pro standardní učení nebo testování však Kahoot není nejlepší. Nemá otevřené odpovědi a nemůžete si ho moc customizovat.

Lepší Kahoot. Z Kahootu tak naše řešení obshuje jen to nejlepší a ostatní nedostatky zdokonaluje až nechává Kahoot někde v dáli za sebou. A zde je vše co je lepší:
– Otevřené otázky
– Lepší možnosti uzavřených otázek
Plná kontrola učitele nad studenty
– Přizpůsobené pro online výuku
Statistiky a možnost pozdější manuální kontroly

A zde je vše co zůstává:
Svižné tempo
Barevné animace
– Skvělá hudba
– Jednoduchý koncept
– Zábavnost

FunTestic také bude umožňovat přímé napojení na Google Classroom či Microsoft Teams, zobrazovat aktivitu studentů a pokud se bude některý podvodník snažit podvádět, poznáme to taky a tvrdě potrestáme. Dále naše appka bude nabízet více typů otázek, jejich jednoduché nastavení a větší customizaci pro pokročilé uživatele. Do otázek tak budeš moct přidat například vyhledávání na mapě, zobrazit funkci v grafu či napsat nejpřesnější letopočet. K tomu navíc otevřené odpovědi, které se sami vyhodnotí podle klíčových slov a všech známých synonym. No není to skvělé? Je.

2. místo - CHEQ

Počítačový program pro zvýšení a kontrolu pozornosti studentů – Aplikace CHEQ. Pro toto téma jsme se rozhodli, protože jsme měli touhu zlepšit online vzdělávání. Není těžké vymyslet, jaký je největší problém online výuky, respektive výuky z domova. Samozřejmě je to snížení pozornosti, se kterou bojuje velká většina studentů. Naše aplikace řeší tento problém zasíláním otázek studentovi v průběhu vyučovací hodiny. Otázky musí být zodpovězeny do určitého časového limitu. Zadává je sám učitel a dostává zpětnou vazbu formou hodnocení žáků na základě jejich odpovědí. Učitel má přístup ke statistikám tříd a žáků, které vyučuje. Pedagog ve statistikách zjistí, kolik otázek žák zodpověděl, kolik odpovědí bylo správných a to vše v rámci jedné hodiny, jednoho týdne a celého pololetí.

3. místo - DOMSYS

Informační systém odesílající data o zaplnění autobusu. Co je DOMSYS? DOMSYS (dopravní monitorovací systém) je systém pro monitorování počtu lidí např. v autobusu.

Výhody
– Informace boudou volně dostupné pro všechny. PID bude díky těmto informacím moci vylepšit interval jízdy autobusů v hodně frekventovaných místech.
– Lidé např. s podezřením na covid 19 si budou moci najít, kdy je autobus nejméně zaplněn, aby ohrozili co
nejméně lidí.

Princip:
– Náš prototyp systému DOMSYS jsme vytvořili na platformě Arduino. Samotný proces snímání funguje pomocí ultrazvukových čidel.

4. - 14. místo

Výzvy