Hackathon 1.0
Hackathon 1.0 byl první který projekt Futurify pořádal. Jednalo se o dvoudenní víkendový hackathon pro teenagery z pražských škol a DDM zaměřený na život ve virtuálním světě a ve městě. Celkem se do hackathonu přihlásilo 17 týmů a změřily své síly v těchto výzvách.
Vítězné projekty a týmy
1. místo - funTestic.
- Tým: RobbyHobot
- Vybrané zadání: Efektivnější, lepší, zábavnější on-line výuka
- Název projektu: funTestic.
- Shrnutí projektu ke stažení zde
Je to nuda? Nebo ne? Všichni asi tvrdíme, že je vzdělání nuda a mohlo by být lepší. Spousta z nás o tom však jen mluví a nic pro to neudělá. Přiznejme si to – stěžujeme si. Proto jsme se nad řešením výzvy opravdu zamysleli a zjistili, co doopravdy studentům vadí. Nezapomněli jsme ale ani na učitele. V našem skromném průzkumu dvou lidí jsme přišli na to, že doma je učení často nuda, testování nemá úroveň a je to v celku docela často k ničemu. Jakmile jsme si toto vyjasnili, měli jsme jasno: Kahoot, ale lepší. Neznáte Kahoot? Chyba! No prostě je to asi nejpopulárnější apka na rychlo kvízy a testy. Například učitel promítá na plátno otázky a studenti odpovídají na svých mobilech. Kahoot je svižný, zábavný a energický a probudí tak i toho nejlínějšího studenta ze zadní lavice. Pro standardní učení nebo testování však Kahoot není nejlepší. Nemá otevřené odpovědi a nemůžete si ho moc customizovat.
Lepší Kahoot. Z Kahootu tak naše řešení obshuje jen to nejlepší a ostatní nedostatky zdokonaluje až nechává Kahoot někde v dáli za sebou. A zde je vše co je lepší:
– Otevřené otázky
– Lepší možnosti uzavřených otázek
– Plná kontrola učitele nad studenty
– Přizpůsobené pro online výuku
– Statistiky a možnost pozdější manuální kontroly
A zde je vše co zůstává:
– Svižné tempo
– Barevné animace
– Skvělá hudba
– Jednoduchý koncept
– Zábavnost
FunTestic také bude umožňovat přímé napojení na Google Classroom či Microsoft Teams, zobrazovat aktivitu studentů a pokud se bude některý podvodník snažit podvádět, poznáme to taky a tvrdě potrestáme. Dále naše appka bude nabízet více typů otázek, jejich jednoduché nastavení a větší customizaci pro pokročilé uživatele. Do otázek tak budeš moct přidat například vyhledávání na mapě, zobrazit funkci v grafu či napsat nejpřesnější letopočet. K tomu navíc otevřené odpovědi, které se sami vyhodnotí podle klíčových slov a všech známých synonym. No není to skvělé? Je.
2. místo - CHEQ
- Tým: Hawo
- Vybrané zadání: Efektivnější, lepší, zábavnější on-line výuka
- Název projektu: CHEQ
- Shrnutí projektu ke stažení zde
Počítačový program pro zvýšení a kontrolu pozornosti studentů – Aplikace CHEQ. Pro toto téma jsme se rozhodli, protože jsme měli touhu zlepšit online vzdělávání. Není těžké vymyslet, jaký je největší problém online výuky, respektive výuky z domova. Samozřejmě je to snížení pozornosti, se kterou bojuje velká většina studentů. Naše aplikace řeší tento problém zasíláním otázek studentovi v průběhu vyučovací hodiny. Otázky musí být zodpovězeny do určitého časového limitu. Zadává je sám učitel a dostává zpětnou vazbu formou hodnocení žáků na základě jejich odpovědí. Učitel má přístup ke statistikám tříd a žáků, které vyučuje. Pedagog ve statistikách zjistí, kolik otázek žák zodpověděl, kolik odpovědí bylo správných a to vše v rámci jedné hodiny, jednoho týdne a celého pololetí.
3. místo - DOMSYS
- Tým: Voldemortův nos
- Vybrané zadání: Lepší život ve městě s využitím dat
- Název projektu: DOMSYS
- Shrnutí projektu ke stažení zde
Informační systém odesílající data o zaplnění autobusu. Co je DOMSYS? DOMSYS (dopravní monitorovací systém) je systém pro monitorování počtu lidí např. v autobusu.
Výhody
– Informace boudou volně dostupné pro všechny. PID bude díky těmto informacím moci vylepšit interval jízdy autobusů v hodně frekventovaných místech.
– Lidé např. s podezřením na covid 19 si budou moci najít, kdy je autobus nejméně zaplněn, aby ohrozili co
nejméně lidí.
Princip:
– Náš prototyp systému DOMSYS jsme vytvořili na platformě Arduino. Samotný proces snímání funguje pomocí ultrazvukových čidel.
4. - 14. místo
Athlon – Webová stránka, která může pomoci žákům s pochopením učiva a přivydělání si peněz.
Bazinga – Rodinná desková hra Chyť zloděje.
Jdelíci – Prima hra Catch u.
Kerbalové – Jednoduchá a zároveň zábavná počítačová hra – vesmírná skákačka.
No Name Players – Bezpečnostní čipy a elektronické informační cedule.
Prestiž Gang – Párty hra na počítač se 4. hráči, kteří zápasí proti sobě.
Savage and Avarage – Návrh na vylepšení již stávající distanční výuky a to zavedením tzv. „Online sešitu“ a systému, který používá nejen bič, ale i cukr.
Šunky – Výuková kvízová aplikace, která pomůže učitelům zapojit žáky do hodiny.
Talnet Robotics – Informační síť meteostanic sloužící pro sběr a vyhodnocování dat o městě.
TechnicGuYs – Softwarové a hardwarové rozšíření, které rapidně zlepší on-line výuku. Inovativní přídavek na hodinky, který zaručí, že vám už nikdy neujede MHD!
- 12. - 13. prosince 2020
- Trvání: 2 dny
Výzvy
- Efektivnější, lepší, zábavnější on-line výuka
- Sběr dat a jejich využití pro lepší život ve městě
- Hra nebo aktivita pro zábavu v kolektivu