Hackathon 2.0

Hackathon 2.0 přímo navazoval na předchozí ročník. Tentokrát víkendový hackathon určený pro teenagery z pražských vzdělávacích institucí probíhal s novými výzvami. Celkem se přihlásilo 19 týmů a změřily své síly v těchto výzvách.

Vítězné projekty a týmy

1. místo - Red light, green light, but real!

O co jde? Máte 5 minut na to uběhnout 400 m. Ale pozor!, může se stát, že vaše hodinky na vás zakřičí “červená” a celé zrudnou, v tomto případě se musíte kompletně zastavit a nehýbat se. Pokud se během červené pohnete, hodinky to ihned poznají a vysmějí se vám, jak jste neschopní – to vás má motivovat k dalšímu pokusu. Pokud to zvládnete, rozsvítí se zase zelená a můžete běžet dál.

Jak jsme se dostali k nápadu: Zaujmout zatvrzelého počítačového nadšence opravdu není lehký úkol. Plno her před námi se o tuto výzvu snažilo, mezi nimi byla asi nejúspěšnější hra Pokémon GO. To by šlo jednoduše napodobit, či trošku přikořenit, ale přijít s něčím originálním, co tu ještě nebylo, byl náš hlavní cíl. Také jsme šli opravdu s dobou a proto jsme se inspirovali s nejnovějším hitem Squid game, díky kterému určitě přilákáme více fanoušků.

V čem je naše aplikace revoluční: Tělesné senzory, které počítají a kontrolují vaše pohyby vás donutí vyběhnout ven a opravdu se pohybovat. Také zajišťují hladký běh hry, při které se nedá podvádět. Jako bonus hru dokonce můžete hrát sami, pokud zrovna nemáte žádné kamarády u sebe.

Provedení: Aplikace je plně funkční a dokončená a dostupná pro samsung hodinky s TizenOS. Po spuštění vás hra přivítá s návodem. Poté na další stránce vás hra požádá o kalibraci, ta se provede tak, že stačí ujít pár kroků, aby pedometer “rozchodil”. Pak už stačí stisknout start a zobrazí se zelená s časomírou 5 minut a už můžete běžet. Při běhu vám pedometer sensor bude počítat, kolik metrů jste už uběhli. Naopak pokud vám hodinky ohlásí “červená”, tak se ještě vedle pedometeru aktivuje i accelerometer a gyroscope sensory, které vás pohlídají, že se skutečně nepohnete. Hodinky vám také poskytnou haptickou odezvu.

Závěr: Opravdu neexistuje jiná aplikace, která by tak elegantně spojovala všechny pohybové sensory do jedné zábavné hry. Také přiláká plno nadšenců díky Squid game tématice.

2. místo - JáRoŠťova Šílená výzva

V naší aplikaci je několik miniher, které se odemykají po navštívení nějakého místa. Protože každá minihra ukládá nejvyšší skóre, myslíme si, že se lidé budou chtít mezi sebou porovnávat a překonávat se, to pak bude motivovat ostatní si aplikaci taky stáhnout a vyrazit ven, na zajímavé lokace, aby si minihru odemkli a nebyli tak vyřazení ze zábavy. V budoucnu by se do aplikace samozřejmě přidávali další minihry, ale také nás napadl systém nachozených kroků, kdy by například za každých tisíc kroků bylo možné zakoupit třeba druhý život do nějaké minihry, při současném systému totiž budou lidé chodit ven, jen když si budou chtít odemknout novou minihru, a tímto systémem by lidé začali chodit ven pravidelněji, třeba každý den do školy, nebo práce.

3. místo - Joybox 1

Herní systém Joy box 1 slouží jako základ pro každou pořádnou venkovní párty. Obsahuje několik aktivních prvků, jako jsou reproduktory, výkonné světlo nebo klávesnice. Do Joyboxu jdou nahrát jakékoliv hry. ČÍm se ale liší od normálního multimediálního systému je jeho předurčení. JoyBox 1 je první částí z připravované RPG hry.

K herním serverům by se hráč připojil přes mobilní aplikaci (ve vývoji viz. prezentace). Tam uvidí své staty, úroveň postavy, předměty. úkoly ale hlavně příslušnost k některé z mnohých klanů. Pokud nějaký dosáhne stanovené hranice zkušeností, bude mu poslána tzv. “stash” reprezentovaná JoyBoxem 1 . Ten se tímto stává jejich vlastnictvím a cenností, kterou za každou cenu budou muset chránit. Joybox trackuje svojí pozici. Tu pak porovnává s pozicí, kterou klan zadal, kde se jejich stash nachází. Pokud bude stash nedovoleně přenesena, budou klanu strhnuty body. Bude striktně omezeno kde smí a kde nesmí být stash uchovávána. Tímto se eliminuje možnost, že by někdo shash ukryl u sebe doma.

Hlavní možností, jak získat body je vyloupením stashe. To je možné pomocí prolomení speciálně vygenerovaného kódu, který ale musí být zadán pomocí ovládacích prvků umístěných na samotné stash. Pokud bude stash vyloupena, klan, který tuto stash vlastní, musí pomocí minihry heslo stashe resetovat. Tento úkol bude většinou vyžadovat více hráčů z klanu. Ke splnění některých úkolů je však potřeba i samotná stash. Pokud takový začne klan plnit, bude povoleno, odnést stash na místo plnění úkolu. Stashe pomocí bluetooth mohou společně komunikovat. Tím se otevírají možnosti pro množství zajímavých úkolů.

Mimo hlavního využití shashe, které je zakomponování v budoucí RPG hře, složí stash jako multimediální systém. Uživateli jsou tak k dispozici reproduktory spolu s výkonným LED světlem, které přímo vybízí k nočním prozkoumávačkám. Možnost nahrání různých her z vlastního obchodu (v přípravě), který naleznete přímo v aplikaci JoyBox 1 , přidává mnoho dalších možností pro prvky okolo této šestihranné multifunkční věci.

Výzvy